fredag 30 april 2010

Beware of BOB

Den här figuren Bob i Twin Peaks tycker många är läskig. Jag är en av dem. Han utseende får mig att få stora skälvan. Igår pratade jag med finaste Rebecca här i kommentarsfältet om hur skrämda vi blivit av Twin Peaks och Bob när vi var yngre. Igår framåt kvällningen så bestämde jag mig för att utmana mig själv och utsätta mig för min rädsla. Jag letade upp en massa Bob-klipp på youtube och kollade på dem. Det bästa var att jag hittade några klipp där Bob inte var Bob utan skådespelaren var sig själv i form av Frank Silva. Han verkade vara värsta trevliga killen. Blev till och med lite ledsen eftersom jag läste någonstans att han dog av en hjärtinfarkt 1997. Nu när jag blir rädd för Bob om kvällarna så brukar jag tänka lite på Frank Silva och så blir allt bättre. Jag har inte blivit så modig att jag vågar se honom om kvällarna när vi tittar på några avsnitt men jag kan sova gott iaf. Jag lägger inte ut klippet här eftersom Rebecca kanske blir rädd då eftersom hans ansikte syns på miniatyren för filmen. Men jag rekommenderar att kolla in honom på youtube så kanske man slipper sina Bob-besvär.

Jag är fortfarande rädd för det hemska och mörka som Bob symboliserar i serien men jag är inte rädd för hans utseende iaf. Alltid något.

2 kommentarer:

  1. Tack goda Fia för att du inte la upp Bob-klipp. Hade satt mig i trauma igen vettu.

    SvaraRadera
  2. Jag vill att man skall känna sig säker när man besöker min blogg:) Så inga Bob-klipp här inte.

    Hoppas ni får en fin valborg.

    SvaraRadera