tisdag 27 april 2010

Planting late night

Idag har jag gjort himla mycket nyttigt och vettigt faktiskt, så när vi kom hem nu vid tio-snåret så var det dags för lite rekreation. Jag planterade om lite blommor. Som såpa eller honung för själen. Så här fint blev det.


Från vänster. En citronmeliss som jag fått av Mums mums mamma i födelsedagspresent. I mitten är det violer (mycket vacker blomma ofta vackrare än di däringa Penséer). Krukan till höger har jag precis köpt för en billig penning på Ikea och jag har tänkt ha en tomatplanta i den om inte allt för länge. Hela rasket ska flytta ut på balkongen när vädret tillåter. Violerna har förresten flyttat ut alla redan. I förgrunden syns ett par typiska innetofflor från Ryssland och i bakgrunden syns ett äpple.

Hela 2010 har för mig handlat om lerkrukor. Alla växter i mitt hem (som innan 2010 var försvinnande få) bor numera i lerkrukor. Lerkrukor är det snyggaste, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar