torsdag 15 april 2010

Vulkanutbrott

Det är ju någon vulkan på Island som har vaknat och i detta nu håller på att spy ur sig aska. Jag har spenderat en god del av eftermiddagen utomhus och i morse när jag vaknade så sa jag till Mums mums att jag undrade om det var någon aska i luften, han trodde inte det, och så var nog heller inte fallet då. Jag funderade hela eftermiddagen på om den redan var där (askan alltså) eller när den skulle komma. Inte ett endaste litet askregn syntes och inte var himlen förmörkad heller. Jag hade väntat mig Dante's Peak liksom så jag kände mig nästan lite besviken.

Men nu på kvällen så rusade jag iväg till affären och tro på f*n om det inte är som ett lager av någonting som gör att man inte ser himlen, dessutom var det mörkare än vanligt. Jag tror askan är här nu och jag känner mig inte alls kaxig som i morse för askan kan ju va farlig, tänk om ett flygplan skulle störta rakt in i mitt hus eller så.

2 kommentarer:

  1. Ingen fara tror jag, flygplanen får ju inte va i luften nu väl? Men tänk om det är farligt att andas in askan, det är ju såndär magma. Man kanske får ett vulkaniskt utbrott själv! ;) Bäst att hålla andan...

    SvaraRadera
  2. Tydligen verkar telefoner påverkas negativt av askan:) Jag har ännu inte fått nåt vulkaniskt utbrott men vi får väl se vad som händer.

    SvaraRadera