måndag 3 maj 2010

TBE

Igår så bestämde oss Mums mums och jag för att vaccinera oss mot TBE. Vi bestämde oss när vi kom ut från IKEA, framkört ambulans och allt och så skrek de att det var viktigt som bara den att vaccinera sig. Vi gjorde det iaf och det var absolut ingen fara, jag är inte rädd för sprutor eller så (om man inte tittar när nålen sticks in) och det kändes bara som ett litet stick. Allt var frid och fröjd ända tills vi vaknade i morse, armen gör skitont och det känns som om jag har fått en mild variant av hjärnhinneinflamation. Det var minsann ingen som sa något om det igår utan de bara stack under glada tillrop. Jag tyckte att svininfulensavaccinet gjorde ont och att man blev lite dålig av det men det var ingenting i jämförelse med det här TBE.

Ge mig en mitella, please!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar