torsdag 25 mars 2010

Saker man hittar hemma hos andra 2

Det här inlägget skulle ha kunnat heta breakfast in style eller kanske Åhh jag älskar Johnson Brothers, men så bestämde jag mig för saker man hittar hemma hos andra eftersom jag har hittat det hemma hos min syster. Har ju vetat att servisen har stått i skåpet sen hon började samla på den, men rätt vad det är så springer man på den (upptäcker den igen) när man öppnar en skåpslucka och så bara måste man äta frukost på den varje dag. Det har vi gjort hela veckan, vi har ätit frukost med stil. Ibland bara älskar man engelskt porslin och överhuvudtaget allt engelskt. Jag gör det allt som oftast och jag skulle tro att jag ärvde kärleken till det engelska genom modersmjölken. Känns som att jag måste laga till ett riktigt afternoon tea här och njuta ännu mer av det här vackra porslinet.


1 kommentar:

  1. Här i Åre är det mer blandat. Några norska ölglas (Mack-Öl), diverse vitt porslin, udda bestick och några plastölglas, från olika afterskier får man förmoda...

    SvaraRadera