tisdag 16 mars 2010

Nya och äldre ting.

Jag har köpt mig ett par nya vårpjucks. Har letat runt ett tag, eller jag letar alltid efter skor med förhoppning om att en dag finna sådana skor som alla flickor vill ha. Ni vet, vanliga, kvinnliga skor. Nu har jag dock kommit till insikt och jag tänker sluta leta. Varför leta efter skor som man inte tycker är snygga? Jag har alltid varit en sådan som gillar sneakers och jag tror helt enkelt inte att jag kommer att ändra mig. Jag kan dock göra vissa avkall och gå igång på Doc marten's, riktiga rejäla skogshuggarkängor eller dalaträskor. Vanligtvis så går jag helst runt i Convers, har två par som jag varvar mellan. Ett par vanliga svarta och ett par special edition (horror and death), direktimporterade från staterna. Dessa två par får dra ett ganska tungt lass och jag kände att jag borde lätta deras börda. Jag slog till på de här:


Observera vårig bakgrund, man kan ju nästan tro att det är en gräsmatta. Det är otroligt fina detaljer på skorna och jag har länge längtat efter ett par röda skor. En otrolig bonus att de är i manchester.

Så här ser skorna ut i rörelse när jag gör en super-advanced karatekick:



Det var de nya tingen det och nu kommer vi till de äldre tingen. Jag skriver äldre för att designen är ju i själva verket tusen-årig, men den har bara varit i min ägo några månader (julklapp från svåger). Behold the mummy cat:


Har ni någonsin sett en snyggare brosch eller? Vissa människor säger att det är lite udda att ha en så fin brosch på en vanlig parkas som ju är fallet här, men det struntar jag i och katten kommer att få sitta på olika plagg och flytta med när årstiderna ändras.

Sedan har vi nagellacket som jag inhandlade förra veckan, men där färgen har många år på nacken. Klassisk och odödlig.

Såå, to wrap things up. Jag har egentligen kanske inte så stor koll på mode och trender, det jag däremot har koll på är vad jag själv gillar. Jag gillar många gånger tidlösa saker, sådana saker som överlever årtionden. Jag menar nu inte att jag trippar runt i små Chaneldräkter eller den lilla svarta (saker jag upplever tidlösa). Det jag menar är att jag skulle kunna älska en dräkt-jacka från Chanel och jag skulle absolut inte tveka att matcha den med ett par Convers (också tidlösa). Jag mixar och matchar hejdlöst. Ibland matchar jag saker som vanligtvis inte skall matchas. Detta mynnar ut i min stil, jag gillar min stil, den är jag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar