onsdag 17 mars 2010

Konstiga saker vi hittar på

Så har vi nu kommit till det första inlägget i serien konstiga saker vi hittar på. Eftersom jag har så vansinnigt många tusen läsare så har jag tvekat lite inför att skriva det här inlägget. Jag är rädd att den här konstiga saken vi gör skall förlora all sin magi om alla börjar göra det. Men sedan tänker jag att jag ju inte kan missunna människor denna otroligt roliga aktivitet. Jag menar det kan ju va folk som aldrig har tänkt på att göra just den här sortens konstiga sak.

Vad ser ni på bilden?

Jo kvitton. Vad kan man göra med kvitton? Man kan hamstra dem när man besöker matvaruaffärer (folk lämnar alltid kvitton vid rullbandet, massvis med kvitton lämnar de) för att sedan, kanske på vägen hem, gå igenom dessa kvitton och se vad folk har köpt. Sedan kommer vi till det roliga: att tänka ut vem det är som har handlat! Vill man dra det hela ett steg längre så kan man ju också kolla så att kassörskan har gjort rätt och sådana grejer. Men det är faktiskt skojigt att fantisera om vad det är för person som handlat bara genom att se vilka grejer som köpts. Alla borde prova't någon gång.

Vi har tagit det ännu ett steg längre nu. Mums mums tog med sig tyska kvitton hem från Berlin. Det tar lite längre tid eftersom jag inte kan språket, men det är absolut värt besväret. Jag lovar!

Vad hittar ni på för konstiga saker?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar