måndag 8 mars 2010

Red morning, sailors take warning, red night, sailors delight.

Lägg det på minnet inför sommarens segling. I dag har vi drömt om sommaren och härliga turer i skärgården. Anledningen till detta var ett besök på Allt för sjön i Älvsjö. En spännande mässa där man kan få gå ombord på stora båtar och botanisera bland en uppsjö (haha) av tillbehör. Vi strosade runt tillsammans med min killes bästa vän. Bästa vännen föreslog att jag skulle få en present idag eftersom det var internationella kvinnodagen, men min kille tyckte det var ett fånigt påhitt. Jag tyckte det var en fantastisk ide och satte genast igång att önska mig saker. Någon present fick jag emellertid inte även att jag högljutt deklarerade ett stort intresse för boken Gastens Hemliga Handbok. Bästa vännens flickvän blev nog glad för hon fick inte mindre än två (!) presenter.

Ja! Jag tycker verkligen att det är dåligt på presentfronten här. Inga stora gåvor behövs för att man ska bli överraskad och glad, något litet bara.

Nu ska jag fortsätta undvika att diska en gratängform.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar