fredag 19 mars 2010

Let's play...

...the weakest link. Eller let's play: vem handlade det här?


Idag när jag var i Kungens kurva lyckades jag få tag i två kvitton från olika affärer. Men kvittona är från samma person. När man leker konstiga kvittolekar så utvecklar man verkligen hökögon och har stenkoll på vad folk gör i kassan. Dock rena snorturen att vi hamnade i samma kassa i två affärer. Man ser ju inte vad personen handlade genom att se på bilden så därför tänkte jag förtydliga:

På City Gross
* Muffinsformar x 2 (tydligen kampanjpris 15;- för två)
*Huvudmassage (what is that? 19.95)
* Standardmjölk (7.50)
*Tagliatelle fullkorn (19.95)
*Plastkasse (1.50)
*Druvor mix seedless (20.95)

På Systemet
Santagostino Nero d'Avola-syrah (62;-)
Ruffino Chianti (69;-)
Miljöbärkasse (1;-)

Vem är det som har handlat? Jag vet hur personen ser ut och därför blir jag som enväldig domare en väldigt subjektiv sådan, men det får man helt enkelt leva med.

Det som är intressant är förstås kön, ålder, möjlig klädsel, kanske även man kan drista sig till yrke eller åtminstone yrkeskategori, civilstånd, barn, vad ska personen med varorna till osv. Låt nu fantasin flöda.

Let the games begin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar