torsdag 24 juni 2010

Två av de bofasta

Jag sitter här och Hälsinglandpeppar och väntar på att Mums mums ska göra klart ett hörn (sådana behövs också för att saker ska hålla ihop) så vi kan åka. Det är så mycket fint med den plats vi ska till. Egentligen gillar jag inte katter för jag är en hundmänniska, men dit vi ska finns två katter som jag har kommit att gilla ganska så mycket. Först har vi Lily:

Gammal i gemet och en ganska tillbakadragen dam, hon bangar egentligen inte för lite kel, men hon måste trugas. En skeppskatt med extra tå så att hon kan klättra i mast och klösa sig fast i skutan när det stormar. Trots extra tå så klöser hon aldrig människor om hon någon gång mot förmodan skulle ligga i knät. Hon har en gång blivit så skrämd av en lokatt att hon försvann i flera veckor Sedan har vi Hector:
The new kid on the block. Vilken kille! Ganska uppstudsig och ibland får man lust att säga Young Master Hector och peka med fingret. Otroligt sällskaplig och vill gärna kela och (tyvärr) även mysa in sina klor i dina lår (kan man nästan se på bilden). Han har redan blivit lite ärrad eftersom han har slagits med en annan orange kille på gatan som ville ha Lily för sig själv. Lily gillar inte orange nå vidare och därför ställde så klart Hector upp och spöar på orange så att han håller sig på behörigt avstånd. Jag sa ju det: Vilken kille alltså!

Det är så mysigt att veta att Hector kommer att komma ut och hälsa på oss när vi anländer ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar