fredag 18 juni 2010

Gamma'rt å wetro

Nu sitter jag här och väntar på allra bästaste Mums mums som sitter på tåget hem. Jag har precis blandat till den, i mitt tycke, väldigt retro drinken Bloody Mary.

Jag blandar som jag tycker av ingredienserna nedan:


The secret's in the Worcestershire sauce by the way. Jag tycker den är väldigt viktig och man bör lägga ner tid på att gå till affären och köpa sig en för att få till den rätta smaken. Väl värt pengarna; instant richness på flaska. Dryg är den också och varför inte blanda i lite när man lagar köttfärssås eller något annat smaskigt. Jag tror dock att min WS kanske börjar bli lite gammal men vi får se hur det smakar.

Något annat gamma'rt eller retro är pin curls. I går kväll så hjälpte bästaste Mums mums mig att göra hela huvudet fullt med sådana innan vi gick och la oss. I morse när jag vaknade och hade pillat ur alla hårnålar och dragit några drag med hårborsten så hade jag värsta Hollywood- svallet. På bilden har jag inte gjort något special med mina utan det visar mest hur lockigt det kan bli. Mitt hår är ganska så motsträvigt när det gäller att locka sig och att få lockarna att hålla. Men här blev det verkligen lockar. Nu höll de kanske inte så jättebra men jag hade inga bra produkter hemma att smeta i håret innan och sedan så regnade det ju under dagen när vi var utomhus på Torekällberget.

Jag tyckte det var förhållandevis enkelt (nu hade jag ju hjälp:) och om man övar så tror jag att man kan bli ganska snabb på att rulla upp och sätta hårnålar. Att sova med dem var inget problem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar