måndag 14 juni 2010

Kuriosa eller vad det heter

Kunde inte somna direkt efter middagen så det här blev en helt vanlig kväll ändå. Tänkte här bjuda på saker som man, om man inte känner mig, inte kanske vet men gärna skulle vilja veta. Ja det kan ju finnas sådana där ute också. höhö!

1. Jag har nästan alltid hello kitty strumpor på mig (it's a trade mark)
2. Jag har aldrig ätit en mussla i hela mitt liv (vad jag vet)
3. Jag dricker gärna alla drycker med sugrör (bortsett från champagne)
4. Jag är sjukligt lat och långsam, men när jag väl bestämmer mig för att göra något gör jag det vääääldig noggrant (det är ju därför det tar sådan tid)
5. Jag har åkt spöktåget själv på Tivoli i Köpenhamn och nu tänker ni att det inte är något speciellt med det. Men det är det, för jag var bara 3 bast! (kanske var jag äldre eller yngre men typ något i de krokarna)
6. Jag har på äldre dar utvecklat ett intresse för bakning och äger inte mindre än två spritsar (man måste ha både liten och stor)
7. Jag samlar på julgranspummlor och köper, varje år, väl utvalda delar ur NK:s sortiment (kulor är i plast och annat ovärdigt material, pummlan, den vackra, är såklart i glas)
8. Jag älskar folkdräkt och skulle gärna vilja ha en själv (tradition!)
9. Italiensk mat är det jag fascineras av mest just nu (Sopranos kokböcker rules)
10. Att duka bordet snyggt tycker jag är väldigt kul och ett måste vid speciella tillfällen som vid en candle light supper exempelvis (inspireras inte av Keeping up appearance, kör lite yngre stil)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar