torsdag 10 juni 2010

Finaste utsikten

I tisdags träffade jag min fina skånska väninna. Vi möttes klockan fem och sedan strosade vi runt bland second hand butikerna vid Odenplan en stund innan vi gick till Caliente på Fleminggatan och åt tapas. Jag har inte ätit tapas så många gånger i mitt liv men jag tycker det är jättegott och kanske spännande framför allt med alla små skålar och fat med olika smaker. När vi ätit klart promenerade vi hem till min väninnas lägenhet en liten bit bort. Kanske har hon Stockholms finaste utsikt som ni kan se här ovanför. Hon hade ett jättestort fönster som vi öppnade så att det nästan blev som att sitta på en balkong, sen delade vi en flaska vitt vin, tittade ut över skymmnings-Stockholm och pratade om pensionsparande och andra viktiga saker. När klockan blev framåt elva promenerade jag till centralen, tog t-banan till Telefonplan och mötte Mums mums. Vi köpte päronmer i en automat i Älvsjö och åkte tåget hem. Nu för tiden kan man smsa till sådana där godisautomater om man inte har några cash på sig. Vi bara skickade ett sms och ut kom en päronmer, fränt va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar