fredag 21 maj 2010

Vilken massa grejer

Igår var jag och snabbkollade på Konstfack eftersom eleverna ställer ut sin ex-jobb från och med igår och till och med 30 maj. Jag blev inte så impad. Såg bara en grej som jag både gillade och förstod mig på. EN grej liksom. En del grejer var snygga men man förstod liksom inte tanken bakom. Jag hamnar ofta i kris när jag går på sådana där saker eftersom jag aldrig fattar något. Förstår mig inte på sådana där grejer liksom. Men igår så tänkte jag att det inte var mig det var fel på, jag tycker konstfackeleverna borde kunna förklara sina grejer så att man fattar. Det bästa med gårdagen var nog fotoutställningen Telefonplan Inside Out (har inget med Konstfack att göra). En superduktig fotograf som fotograferat människor med anknytning till telefonplan i olika miljöer man hittar där omkring. Läs om utställningen här.

2 kommentarer: