onsdag 26 maj 2010

Mitt köksfönster

Jag har idag tagit en bild på mitt köksfönster som lämnar mycket övrigt att önska. Det gör väl de flesta bilderna i den här bloggen eftersom jag mest fotar med Iphone och photobooth. Någon dag ska jag orka lägga in bilder från min riktiga kamera, men den dagen infaller inte just idag. Sen kan man ju fundera på om min, som jag säger, riktiga kamera verkligen fungerar så bra. Där måste man stå klar med kameran två minuter innan själva fotoögonblicket. Foto handlar ju mycket om ögonblick och med min kamera går det inte att ta ögonblicksbilder.

Här är mitt köksfönster iaf. Min citronmeliss har vuxit sig riktigt stor och skall snart flytta ut på balkongen. I lilla cupcakesburken bredvid förvarar jag mörk choklad som man kan ta fram när man får oväntat besök och vill bjuda på något gott till kaffet. Vidare har jag ställt sugrör i ett glas både som en fin prydnad men också för att de skall vara tillgängliga. Vi eller jag tycker att de flesta drycker smakar bäst genom sugrör. Sedan har jag radat upp mina kokböcker på resten av fönsterhyllan. Jag tycker mycket om kokböcker, men min samling är inte så stor ännu. De kokböcker som har tjänat mig bäst hittills är nog Den nakna kockens, förutom Vår kokbok då förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar