torsdag 13 maj 2010

För båt- och seglingsintresserade

Om man tycker båtar och segling är hemskt trist så ska man kanske inte läsa det här inlägget. Jag, å andra sidan, tycker detta är högintressant och jag insuper varje liten detalj så gott det bara går. För två år sedan hade jag aldrig satt min fot på en segelbåt men nu för tiden håller jag på med alla möjliga båtrelaterade aktiviteter. Så här såg det ut när vi monterade ihop Komodovaranen för lite mer än en vecka sedan. En katamaran tar väldigt stor plats om den skall stå monterad på land så därför får vi plocka upp och ner den varje år för att båtklubben inte ska bli kinkig.

Vi började med att montera balken på mitten:



Där får man skruva i många bultar:


Sedan satte vi dit balken där bak med några slags beslag:


Sedan satte vi dit mattor och peke och voila:

Visst blev det tjusigt? Det ska ju på en mast också förstås. Det här året klockade vi in på 4,5 timmar, inkluderat kortare pauser för kaffe och te.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar