fredag 26 februari 2010

Just married vs. Plåtniklas

Eftersom min bil har låtit som en bil med ett gäng plåtburkar på släp och Just married skrivet med rakskum på vindrutan så tyckte min kille att det var bäst att kolla vad felet var. Idag tog vi den till en gör-det-själv-hall på OK. Vi hissade upp den i luften (hur coolt är inte det?) och så tog min käraste bort däcket och pillade med någon plåtgrej som är något slags skydd för bromsskivorna. Han fick bort en sten som hade lyckats pressa sig in på ett ställe där den inte skulle vara. Good, very good! Medan vi ändå var där tyckte han att det var lika bra att vi tvättade bilen. För de som vet vem jag är och känner mig är detta ett stort framsteg. Jag är inte precis känd för att tvätta bilen så ofta som det behövs. Det var en lustfylld upplevelse måste jag säga. Jag älskar avfettningsspray och högtryckstvättar. Tillfredsställande att se hur smolk och skit fullkomligt dryper av bilen. För de som är svaga i tron kommer nu här ett bevis:


Bilden är lite suddig men det är jag som håller i munstycket till högtryckstvätten, var så säkra.
Renhetsgraden kan väl diskuteras eftersom det var ett tag sedan den tvättades. Men det kändes bra att ha pysslat om bilen lite så att den inte blir ledsen.

Tyvärr så låter bilen fortfarande, men inte så våldsamt som förut. Lite mer som en osmord Plåtniklas, syrsor eller kanske cikador. Framför allt, den låter mycket mindre nu. Hoppas inte kul- alternativt hjul-lagret är paj, för då blir det nog dyrt. Det borde lukta bränt om det var paj tycker jag? Någon som vet något om sådant här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar