torsdag 25 februari 2010

I min handväska

Har sett att många kvinnliga bloggare gör det här inlägget och jag tänkte inte vara sämre, även om mitt försök kan lämna mycket övrigt att önska (min väska är hemskt oglamorös). Tidigare hade jag alltid sådana där snygga handväskor som tjejer alltid har (typ Mona). För ett tag sedan föll jag dock för det här tjusiga saken och vi har varit ett par i snart ett år.


Sedan kommer vi till det hyperglamorösa innehållet som utgörs av:

Från vänster
Kvitton, jag samlar på mig alla jag kan hitta, även andras ibland.
Ipod nano, utan hörlurar (var är hörlurarna?)
Hörlurar tillhörande nokia mobiltelefon (används aldrig till telefonen men funkar ju inte i Ipod)
Kamera, Nikon Coolpix (yeah right!) L6 (om man trycker på avtryckaren ett dyng före bestämt tillfälle så kan man få en bild i bästa fall)
Näsdukar (används om man pillar snorkusar på platser där annat papper inte står att finna)
Tamponger (det ända som återfinns i en normal handväska kanske?)
Papperslim (ifall något går sönder, min handväska är känd för sitt innehåll: har något för varje oväntad situation liksom)
Anteckningsblock, köpt på 1 dollar store i Söderhamn (här skriver jag ner billjanta idéer och presentförslag)
Bankdosa (man vet aldrig när man kan behöva betala något, går även att låna ut till andra)
Lösa pengar 21kr och 50 öre, samt en EU-peng (for the traveler)
Penna i oöppnad förpackning (garanterat skrivduglig i nödsituation eftersom oöppnad)
DVD-skivor 10 st (om man helt plötsligt skulle vilja bränna något oväntat)
Gaffel (har bott i ryggsäcken sedan i somras då jag slet den till mig i köket när jag med taxi åkte i ilfart för att hjälpa älsklingen göra inbrott på sitt kontor. Han sa: Ta med verktyg!)
Just det under Ipod nano så ligger ett paket med batterier, det behövs till kameran då den drar otroligt mycket pga den tid den tar på sig för att ta en bild.

Det var det hela! För den som undrar så har jag börsen och mobiltelefonen i fickan. I min ficka får bli ett annat inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar