torsdag 25 februari 2010

Ensam hemma

När min kille åker till jobbet på morgonen så hoppas jag alltid att han inte skall göra en all nighter. Det vill säga sova över på kontoret och jobba hela nästa dag också innan han kommer hem och umgås med mig. Anledningen till detta är att jag är lite mörkrädd, okej jag är SUPER mörkädd. Detta resulterar i att jag inte kan somna förrän framåt morningen och måste trösta mig med filmer som antingen är riktigt sockersöta eller humoristiska. I dag skulle min kille göra ett par ärenden i stora grannstaden inan jobbet och då passade jag på att följa med. Jag bjöds på lunch och fick till och med en fin åka-till-stan-present.




Presenten har jag nu tagit med mig in i sovrummet för att skydda den mot eventuella hemskheter som skulle kunna inträffa under nattens gång, ända fram till gryningen. Det vet väl alla att i dagsljus försvinner allt det onda och otäcka i världen? Inget läskigt på dagtid liksom!

För att ännumer illustrera precis hur läskigt det är här vid läggdags när man är mol alena; ta en titt på den här bilden!



Obs bilden är inte tillrättalagd för syftet ( att verka mer läskig) och det grönskimrande måste helt enkelt vara spöken som fastnat på bild. Det är i alla fall det jag har inbillat mig.

2 kommentarer:

  1. Shit! Den där sista bilden ser inte bra ut. Prova svep in dig i aluminiumfolie när du sover ensammen. Det lär vara besvärligt för spöken att ta sig igenom det.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset...honestly:)

    SvaraRadera