fredag 5 februari 2010

Irriterande!

Jag har aldrig varit någon stjärna på rättstavning eller grammatik när det gäller svenska språket (modersmålet), däremot är jag ganska bra på engelska, både när det gäller stavning och grammatik (är väl ingen stjärna när det gäller uttal). Något jag försöker göra är att börja varje mening med stor bokstav och sluta med en punkt, det gäller både engelska och svenska. Idag hittade jag en blogg där författaren har satt i system att aldrig börja en mening med stor bokstav.
What's up with that undrar jag? Blev så irriterad att innehållet i bloggen blev dåligt också. Bad blog! Stavfel och konstig meningsbyggnad är väl sådant vi alla kan råka ut för (jag mer än andra). Men att sätta en felaktighet i system, det är förkastligt, då har man ingen respekt för sitt språk.

Very bad blog indeed!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar