onsdag 27 januari 2010

Nästan som en födelsedag...

Igår kväll och under delar av natten till idag så ägnad jag mig åt sådana här aktiviteter:



Vilket idag resulterade i det här myspyset på hjärtats kontor:



Jag gjorde helt enkelt succé med mina kolakakor och minimuffins med chokladganachtopping. Stämningen blev minst sagt upprymd och mysig, det kändes lite som att vi firade födelsedag. Tänk vad hembakt kan bidra till atmosfären! Och nu kanske jag måste bli konditor då.

Jag och hjärtat äter ju lchf -kost, men vi hade bestämt oss för att smaka på varsin muffin. Det fick vi ångra ganska så omgående, först blev vi superspeedade på socker, sedan började våra magar att bröla och bete sig och sen satte det gammla, vanliga suget in. Suget av typen: "I just need my chesse doodle fix". Blodsockerfallet, ja det var som att ramla ut för ett stup ungefär. Jag har fortfarande ett enormt sug och magen känns konstigt öm och uppblåst på något vis. Tänk egentligen vad dåligt man mår av socker. Synd bara att jag gillar att baka, men jag kan ju fortfarande gilla det men låta andra äta härligheterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar