fredag 19 november 2010

I put on the kettle if you want a cuppa

Te är en av mina favoritdrycker. För några dagar sedan skrev mina fina väninna om en teburk hon köpt på loppis, kolla in den här. En mycket underbar teburk i mitt tycke, särskilt som det en gång i tiden var Kobbs te i den. Kobbs gör kanske det godaste Earl Grey man kan dricka. För ett tag sedan var jag i Hötorgshallen för att köpa nytt Earl Grey med extra bergamot i och en liten påse Lapsang till Mums mums. Då köpte även jag en teburk, den var så här fin:


Den är japansk och är liksom inslagen i nåt fint japanskt silkespapper. Den här burken har en fin storebror med japanska vårblommor på som står kvar i Hötorgshallen, jag tror jag ska slå till nästa gång jag är där.

Och på tal om te så var jag och besökte min BFF förra helg. Hon är gift med en himla fin man från England. Där blir man alltid serverad riktigt engelskt arbetarklass-te. Jag dricker det så sällan och tycker det är så gott att jag kan dra i mig obegränsat antal koppar när jag är där och hälsar på. Förra helgen fick jag med mig en förpackning med sådant te hem så idag ska jag ha engelskt-arbetarklass-te-frossa. Så här ser de goa påsarna ut och jag tror att just den här sorten heter Typhoon eller något liknande:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar