fredag 5 november 2010

12:30 till 14:00 fredagen den 5 november

Vid 12:30 så tog jag en promenad till Södertälje hamn, jag hade det här fina paketet i handen hela vägen dit. När jag kom fram till stationen så hade min syster stigit av tåget och hoppat in i en bil för att åka vidare till Småland. Jag hann sticka till henne paketet innan hon for.

Vid 12:45 hade jag passerat nästan hela Scanias bilparkering när jag hittade en fin Ford Mustang. Jag är på jakt efter en ny bil och känner att jag nog skulle vilja ha en Ford Mustang, men det är förmodligen så att jag inte kommer välja en Mustang utan något mer praktiskt. Men drömma kan man ju!


Vid 13:00 så gick jag genom den här gången för att komma till spåret med tåget mot Stockholm. Södertälje hamn är lite nergånget men nu håller de på att fräscha upp stället och fort går det också, vi behöver bara vänta till 2013.

Vid 13:10 hade jag satt mig på tåget och tagit fram min bok för att spendera 50 minuter med att göra en av de saker jag älskar att göra; nämligen läsa. För ett tag sedan läste jag Dödgrävarens Dotter och blev lite kär i Oates som författare. Därför har jag nu satt igång med den här, jag befarar att den kan bli lite småruskig nästan. Har inte kommit jättelång ännu, men den verkar minst lika bra som den jag läste först. Vid 14:00 steg jag av tåget och var då framme i Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar