fredag 5 november 2010

En stor dag för Mums mums.

Idag har min bästa Mums mums haft en annorlunda, skön och rolig dag. Han började dagen med att gå på ansiktsbehandling. Han har aldrig i sitt liv gjort något liknande och därför köpte jag ett presentkort på det förra julen till honom. Idag var det alltså dags för Mums mums att lyxa till det och använda sitt presentkort. Han var lyrisk när han kom ut och sa att det var en av de bästa presenterna han någonsin fått.

När jag hämtade honom vid tåget ikväll så hade jag med mig en överraskning åt honom också. Idag kom det äntligen två efterlängtade brev från Transportstyrelsen. De låg fint på sätet när han öppnade för att hoppa in och sätta sig i bilen. Han blev tokglad och eftersom det var hans körkortstillstånd och mitt handledartillstånd i breven så fick han övningsköra direkt. Han jublade hela vägen hem och var jätteduktig på att köra. Och jag är redo att bortse från de två gångerna han släppte ratten med båda händerna. Men jag sa så klart till på skarpen att så fick man minsann inte göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar