lördag 18 juli 2009

I believe I know what key you'll be singing in Miss Dashwood... F major.

Filmen till frukost var bra och skojsig som väntat. Hjärtevännen till och med grät en tår på slutet. We are such a suckers for costume drama!

När filmen var slut begav vi oss till båtklubben för att fixa. Vi mastade inte på eftersom vinden friskade i. Vi har litet problem med motorfästet som medför att båten blir ganska så svårstyrd. Vi behöver korsa kanalen för att ta oss till mastkranen och därför väntar vi tills vinden mojnar och vi kan styra båten. Hjärtevännen monterade dock vant, alltså varjrar som stagar upp masten.


Masten är lång, nästan 16 meter, för att vi ska komma ut i skärgården krävs en broöppning. Det behövs många små skruvar, muttrar och dingsar för att staga masten. Vi är sena med att få båten i plurret i år, hjärtevännen har jobbat häcken av sig under försommaren och därför har det inte blivit tid för båtfix. Här är översta delen av masten.


Medan hjärtevännen fixade med mastens vant så städade jag bilen invändigt. Det finns strömuttag på båtklubben så man kan koppla in dammsugare, så jag passade på. Det var välbehövligt. Vi snackar ÅR sedan jag städade bilen både invändigt och utvändigt. Nu är den i alla fall städad invändigt och redo för att ta hjärtevännens mor på utflykt till Taxinge slott imorron.

I nästa inlägg få man se skönheten som masten ska monteras på. Jag gör en paus för härlig fläskstek som jag har marinerat i öl, soja, vitlök och honung.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar