onsdag 22 juli 2009

Drakar i skyn

I måndags följde jag med hjärtat på ett, för mig, mycket exotiskt äventyr. Vi brummade bilen till gärdet efter jobbet och träffade en gammal vän och lärare till hjärtat från båtbyggarskolan i Stensund utanför Trosa. Hjärtat är mycket intresserad av kitesurfning och hade lovat att ge en introduktion i konsten att mästra vinden med kite. Vi var fyra personer, fast jag tittade mest på och höll i snören och drakar när det behövdes. Jag har aldrig förr varit med när hjärtat har haft sin kite i luften och därför var det extra spännande. När vi hade blåst upp draken och hjärtats studenter hade fått på sig selen och vi hade gått igenom grunderna för säkerhet var det dags att få draken i luften.


Det var ganska hårda vindar och draken var ganska stor så säkerheten var väldigt viktig eftersom vi inte ville att någon skulle få en ofrivillig luftfärd eller otäcka släpningsskador. Men luftfärd och skrubbsår blev det i alla fall. Check this out:


Vi kom nästan utan blodvite hem i alla fall. Hjärtat hade några skrapsår och de andra lika så. Jag hade fått prova på om jag ville men avböjde då jag hade lyft som en sparv i vinden. En annan dag när det inte är så mycket vindbyar ska jag nog prova. Om några år kan man kanske få syn på mig när jag seglar fram på vattnet. Hjärtat och jag önskar de två studenterna lycka till på Gotska Sandön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar