fredag 8 oktober 2010

Rimfrost rattmuff på eller rimfrost mast av och båt upp

Nu har det ju inte blivit rimfrost ännu, vad jag vet i alla fall. Men om det knäppte till och blev jättekallt så skulle det kanske kunna bli det och då vill man ju inte ha båten i plurret. På söndag är det dags att lyfta upp båten och ställa på land och då kan man ju inte masten vara på. Så idag tog vi tag i saker och ting och bara fick det gjort. Väldigt mycket ett orosmoment för min del men det visade sig att jag var världsbäst på att masta av även om jag fortfarande är ganska rasslig och krasslig efter min förkylning. Men med mössa och tjocktröja så höll jag mig varm hela kvällen, synd bara att jag plurrade med ena foten. Fötterna blev dock härligt varma eftersom jag fick veva mastkranen. Allt gick faktiskt himla bra, men det hade så klart varit mycket enklare i dagsljus. Men vi hann å andra sidan med rätt mycket grejer idag, vi har tvättat, köpt nya mattor till vardagsrummet på Ikea, köpt två puffiga kjolar och pärlor, handlat massa mat för storkok, provat en elcykel, käkat pizza och mastat av. Puh! Nu är klockan redan sent men vi bangar inte för det, vi tänker laga härlig middag ändå, tjockrevebensspjäll marinerade i soja och ingefära med potatisgratäng. Mums mums säger att gratängen är färdig alla redan:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar