tisdag 26 oktober 2010

Att låna mammor

Ikväll har jag läst Underbara Claras blogg. Claras mamma dog för två år sedan ungefär. Min mamma har också dött, fast för många år sedan. Jag kom att tänka lite på mammor i största allmänhet och på min egen i synnerhet. Mammor har en alldeles speciell roll och en alldeles underbar uppgift i sina liv (de har så klart fler uppgifter). Man undrar hur någon kan klara sig utan en mamma. Det är inte helt lätt men på något vis gör man det. I mitt fall så lånade jag och fick låna andras mammor, vissa gjorde jag om till mammor också, sådana som från början inte var mammor alltså, de liksom växte med uppgiften. Innan det var färdigt så hade jag en hel drös med mammor, fast tyvärr så var ju ingen utav dem den riktiga. Men när den riktiga inte kunde vara på plats så fanns det ett helt gäng fantastiska kvinnor som kunde vara det och för det är jag och säkert också min riktiga mamma väldigt tacksamma. Ingen nämnd och ingen glömd, jag tror ni vet vilka ni är allihopa. Och jag vill inte på något vis förringa männens roll här, det fanns många fantastiska män runt omkring mig också, men nu handlade ju just det här inlägget om mammor.

Mammor rules, in what ever form or shape they might come!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar