torsdag 26 augusti 2010

Veckopendlaren rapporterar

Sitter på en buss mot Sthlm och har sockerdricka i benen. Benen har somnat av den obekväma ställningen och vi har inte ens hunnit förbi Gränna ännu. Om vi kan få dit avgassystemet på torrbollen så ska jag absolut börja bila igen. Med bil är man fri som en fågel. Buss är liksom inte min grej och så är det typ nästan lika dyrt som att åka bil.

Jobbet är okej, mina kollegor är mycket trevliga. The only down side är att vi aldrig hinner göra allt det som folk vill att vi ska göra. Jag antar att man vänjer sig för arbetsuppgifterna är verkligen never ending. Hur mycket jag än sliter så finns det alltid ännu mer att göra, det är i och för sig bra för dagarna går ganska fort även att jag håller ut i 10 timmar, ibland mer för att kunna åka hemmåt i skaplig tid på torsdagen.

Nu sitter jag och tittar ut över Vättern och sjön håller sig lugn idag, Vättern är annars en ganska så läskig sjö tycker jag. Ser ofta mörk, vild och hotfull ut. Men det finns god fisk i den som vi provsmakade igår på en fiskrestaurang nere på piren. Vi sade hejdå till en kollega som fått nytt jobb och började med räkfrossa (obs jag åt lax) och avslutade med drink på Pipes of Scotland. Sedan gjorde jag den branta stigningen uppför Dunkehallavägen som krävs för att komma till mitt lilla övernattningsrum.

Tror jag ska powernappa lite nu så att jag är pigg när jag kommer hem till älskade Mums mums. Det ska bli så härligt att få se honom igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar