lördag 16 juni 2012

Doftminnen

Här om dagen på jobbet så dök det upp en lukt som förde mig cirka 26 år tillbaka i tiden (shit I'm old). Inte en enda gång på 26 långa år har jag känt den här lukten å så en helt vanlig dag så bara  slog den ner som en blixt från klar himmel och golvade mig lite. Jag hatar lukten och blir illamående av den. Det är svårt att beskriva den men det är en slags rå och oförlåtande plast/gummi lukt. Första gången jag kände den var i lekis. Vi hade en orange rutschkana i plast och jag kan inte minnas det som att rutschkanan luktade så här från början. Men en dag så kräktes Christoffer i den och när lekisfröknarna hade städat den så luktade den på det där hemska viset. Som ni säkert förstår så gick jag aldrig mer i närheten av den där rutschkanan.  Här om dagen på jobbet så var det ingen som hade kräkts (tur tur) utan några slags svarta rör  i plast som skulle sättas upp i taket som luktade. Nu när jag tänker tillbaka så var lekis värsta kräkfesten. Vi hade ett stort traktorhjul i kättingar som gunga och där gungade vi och snurrade runt tills vi blev sjuka. Några av oss spydde. Både i och utanför gungan. Men aldrig jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar