fredag 10 december 2010

Ett mirakel i juletid

Man har ju hört om mirakel i juletid och idag fick jag uppleva ett själv. Min bil passerade prickfri genom bilbesiktningen. Inte en endaste tvåa, inte ens en liten anmärkning. Mums mums och jag hade minst räknat med ett fett körförbud eller att behöva bärga den direkt från bilprovningen. Eller värsta tänkbara att den skulle börja koka på tomgång inne i lokalen och sen skära ihop.

Kan ni fatta detta eller? Vi kan inte förstå det. Vi tror eller rättare sagt vet att de måste ha missat något. Eller så bara tog sig bilen samman just idag och bara bländade besiktningsmannen för när han hade tagit den på en testtur utomhus och vi hade betalat så sa han att: det var ju inga problem det där och att PÄRLAN var parkerad utanför. Man ba dog lite liksom. Min bil är verkligen en pärla och jag älskar den, den kan ju liksom inte rå för att den är gammal, men den vet när det verkligen gäller och då levererar den.

Vi vart så glada och lättade att vi genast satte igång firandet med att åka och köpa en julgran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar