tisdag 21 september 2010

Vilken soppa

Alltså detta val-efterspel måste ha varit det mest kladdiga och kletiga hittills. Svenska folket röstade och nu tror de att det är nån jädra ångervecka på det. Alla öser ur sig saker i stil med: en mörk dag för Sverige, att folk borde skämmas som röstade på det viset osv. Jag tycker att det var en ljus dag för Sverige eftersom vi åter igen fick förmånen att gå till demokratiskt val. Att folk röstade som de gjorde är kanske snarare en pekpinne än en katastrof.

Nu tror säkert människor som läser detta att jag är rasist och Sd-anhängare men det är jag inte. Jag vill bara upplysa om att människor har rätt till sin åsikt, det har man i en demokrati. Och sorry, men då kan det bli så här.

Den dagen det visar sig att Sd i riksdagen verkligen är en katastrof då ska jag gladerligen protestera på Sergelstorg, men innan dess så ska jag försöka gilla läget och se vad som händer. Sd är ett missnöjespart eller vad det kallas, ett sådant parti folk röstar på när de andra inte duger. Låt oss nu se vad de andra går för, nu när det verkligen gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar